Hírek
2011. Október 23. 07:17, vasárnap |
Belföld
Forrás: OrintPress
30 db használt Mercedes busszal fiatalodik a budapesti járműpark
30 darab használt Mercedes Citaro autóbusszal gazdagodik a főváros tömegközlekedésének járműparkja, köszönhetően a Budapesti Közlekedési Központ javaslatára megnövelt idei tömegközlekedési beruházási forrásoknak.
A többségében tíz évnél fiatalabb, alacsonypadlós buszok klímával felszerelve, Euro II-es, illetve III-as motorral érkeznek Ausztriából, Németországból, illetve Spanyolországból Budapestre, s az első néhány jármű idén év végén már forgalomba is állhat. A BKK deklarált célja a buszpark megújítása: éppen ezért egyrészről új autóbuszok forgalomba állítása érdekében új buszüzemeltetési modellt vezetünk be, azonban a buszcsere több éves folyamatának lezárultáig is teszünk lépéseket: az öreg Ikarusok felújítása helyett az erre fordítandó forrásokból korszerűbb, használt, alacsonypadlós buszokat állít forgalomba a BKV. Ennek részeként került sor a Van Hool buszok beszerzésére nemrég és most a 30 db Mercedes Citaro beszerzése is ennek jegyében történik.
Lezárult a BKK és a BKV által idén tavasszal bejelentett, 30 darab használt szóló buszra kiírt közbeszerzési eljárása. A nyertes ajánlattevő a létrejött szállítási szerződés értelmében 30 darab, osztrák, német és spanyol városokban használt Mercedes-Benz Citaro típusú autóbuszt ad át Budapesten a fővárosi utazóközönségnek, a BKV-nak és a BKK-nak. A járművek közül két darab 2000-es évjáratú, a többi buszt 2001-ben, 2003-ban illetve 2004-ben helyezték forgalomba. Korukhoz képest jó állapotúak és keveset (a legfiatalabb 410 ezer, a legöregebb 750 ezer kilométert) futottak, kivétel nélkül alacsonypadlósak és klímával felszereltek; az Ikarusoknál sokkal környezetkímélőek, hiszen Euro II-es illetve III-as tanúsítvánnyal rendelkezdnek. A beszerzésnek köszönhetően a BKV Zrt. buszállománya néhány hónappal a tizenhárom holland Van Hool érkezése után ismét fiatalodik, emellett egyre több akadálymentes járművel rendelkezik, amely utasaink megelégedettségére szolgálhat.
A buszok 65.500 euróba kerültek, de a valamivel több, mint 19 millió forintos ár nemcsak a járműveket tartalmazza, de ebben azok Budapestre szállítása és levizsgáztatása, valamint a főalkatrészekre szóló negyedéves garancia is benne van. Ez az összeg alig több egy húsz éves Ikarus felújításának költségénél, ehhez képest korszerűbb és alacsonypadlós járművet tudunk forgalomba állítani - a használt buszok beszerzése tehát nem az új buszok beszerzését, hanem a régiek felújítását helyettesíti!
A szükséges honosítási feladatok (a nyitható ablakfelületek növelése, a járművezető fülke zárhatóvá tétele, az ajtóműködés és a műszerfal kezelőszervei, valamint az arculati elemek Budapest-specifikussá történő alakítása, az üzemanyag-átfolyásmérő beépítése, a jegykezelő, az utastájékoztató és a forgalomirányító rendszerek beépítése) elvégzése után az első járművek várhatóan még idén forgalomba állhatnak. A buszok imént részletezett honosítási feladatai összesen mintegy 5 millió forinttal növelik a beszerzési költségeket.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 07:56, hétfő | Belföld
Derült, száraz, de hideg idő várható november első hetében
A reggeli köd- és párafoltok feloszlása után jellemzően napos, száraz, de hideg időre kell számítani november első hetében:
2024. November 04. 07:55, hétfő | Belföld
Orbán Viktor: nagy változás előtt áll a nyugati világ
Nagy változás előtt áll a nyugati világ: van egy új közép, van egy új többség, az emberek nagy többsége békepárti, migrációellenes és genderellenes.
2024. November 03. 08:31, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor: a következő évben intenzív növekedés lesz
Az ipari termeléssel nincsen semmi baj Magyarországon, kereskedelmi problémák vannak, ezért van szükség a gazdasági semlegesség politikájára
2024. November 01. 07:49, péntek | Belföld
Nagy Márton: külső tényezők húzzák vissza a magyar gazdaságot
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől függő szektorok teljesítménye pozitív, a magyar gazdaságot külső tényezők, elsősorban a német járműipar visszaesése miatt érik sokkok