Hírek
2018. Október 14. 16:34, vasárnap |
Bulvár
Forrás: mti
Az időjárás-jelentés a legtöbbet szponzorált műsortípus
Az év első felében a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt a televízióknál
- derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) vizsgálatából, amelynek eredményét az NMHH Kommunikációs Igazgatósága közölte szombaton az MTI-vel.
Mint írták, összesen ötödével nőtt a támogatói üzenetek száma 2017 azonos időszakával egybevetve az év első felében: a TV2-n 32,2 ezerről 44,1 ezerre, a Duna TV-n 4285-ről 5520-ra. Az RTL Klubnál némi visszaesés volt kimutatható, az üzenetek száma 19,9 ezerről 18,5 ezerre csökkent.
A vizsgált időszakban 1772-féle támogatói üzenet 77 637 alkalommal jelent meg.
A felmérés szerint féléves összesítésben a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt: a naponta többször is jelentkező szegmenshez a TV2-nél 15,4 ezer, az RTL Klub esetében 1712 támogatói üzenet kapcsolódott.
A három legtöbb szponzorüzenet a TV2 műsorában jelent meg, ezek az időjárás-jelentés (15,4 ezer üzenet), a Mokka (1995 üzenet) című reggeli műsor és A piramis (1972 üzenet) című vetélkedők voltak. Az RTL Klub időjárás-jelentése összességében a negyedik, A Konyhafőnök című műsora a nyolcadik legtöbbet támogatott műsor volt. A Duna TV műsorpalettájáról a Család-barát magazin emelkedett ki, amelyhez 1428 támogatás fűződött.
A leggyakrabban előforduló támogató cég a Fundamenta Lakáskassza Zrt. volt 2120 megjelenéssel, ezt követte a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. 2072 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1829 üzenettel.
A közlemény kitér arra is, hogy a támogatás egy speciális formája, amikor rövid ismertetés mellett egy díj vagy nyeremény jelenik meg. A felmérés szerint ezek száma összességében nagyot emelkedett 2017 azonos időszakához képest, ugyanis az első félévben 11 273 ilyen szpot jelent meg a vizsgált csatornákon, míg egy évvel korábban ez a szám 7349 volt.
A TV2-n az ilyen üzenetek az összes szponzori kommunikáció több mint felét - 50,5 százalékát - tették ki (5698 eset). A Duna TV-n ez az arány 18 százalék volt (1846 ilyen üzenet), az RTL Klubon 21, 7 százalék (2450 eset). A közleményben felidézték: 2017 első félévében a nyereményjátékkal összekapcsolt szponzorációk száma a Duna Televízión 797, az RTL Klubon 2332, a TV2-n pedig 3209 volt. Idén az első félévben az M4 Sport 99, a Sport2 462, a SuperTV2 194, a Viasat3 pedig 524 díj- és nyereményüzenetet tett közzé.
Az NMHH 2018 első félévében összesen nyolc csatornán, a legtöbb nézőt elérő országos kereskedelmi televíziók, az RTL Klub és a TV2, valamint a közszolgálati Duna TV műsoraiban vizsgálta a támogatói üzeneteket, egy-egy hónapig pedig helyet kapott a mintában az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a TV4 és a Viasat3 csatorna is. A teljes tanulmány elolvasható az NMHH honlapján.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Március 14. 07:18, péntek | Bulvár
Lázár János: 2500 forintba fog kerülni 2026-ban a borsodiaknak a vármegyei autópályamatrica
Jelentős kedvezménnyel, várhatóan 2500 forintért vehetik meg a Borsod-Abaúj-Zemplénben élők jövőre a megyei autópályamatricát - jelentette be az építési és közlekedési miniszter csütörtökön Facebook-oldalán.
2025. Március 13. 07:43, csütörtök | Bulvár
Vatikán: Ferenc pápa állapota továbbra is stabil, a tüdőröntgen javulást mutat
Ferenc pápa állapota stabil maradt, a tüdőröntgen javulást mutat, a klinikai kórkép azonban továbbra is összetettnek számít - közölte a Szentszék az orvosi vélemény alapján szerda este.
2025. Március 13. 06:00, csütörtök | Bulvár
Rekordszámú szerző kapott jogdíjat, rekordszámú új dal született
2024-ben több mint 13,5 milliárd jogdíjat fizetett ki a dalok, zeneművek szerzőinek az Artisjus, ami reálértékben elérte a pandémia előtti szintet.
2025. Március 11. 07:41, kedd | Bulvár
Vatikán: az orvosok szerint Ferenc pápa túl van a közvetlen életveszélyen
Ferenc pápa túl van a közvetlen életveszélyen, klinikai kórképe azonban továbbra is összetettnek számít - közölte a Szentszék a Gemelli-klinika véleménye alapján hétfőn este.