Városlista
2024. december 27, péntek - János

Hírek

2010. Július 21. 09:00, szerda | Helyi
Forrás: Békés Megye Online

Főiskolásokkal és egyetemistákkal a megyei gazdasági élet fellendítéséért

Főiskolásokkal és egyetemistákkal a megyei gazdasági élet fellendítéséért

Egyetemisták és főiskolások részvételével direkt-marketing projektet indít a Békés Megyei Önkormányzat. A cél, hogy a Békésben dolgozó vállalkozásokkal hosszú távú partnerkapcsolat épüljön ki.

Negyven egyetemista és főiskolás részvételével direkt-marketing projektet indított a Békés Megyei Önkormányzat a 2008-ban hazánkba is begyűrűzött gazdasági válságra adott válaszként kidolgozott Növekedésorientált Gazdaságfejlesztési Program (NGP) részeként. Az NGP alapja, hogy a válságból nem a megszorításokkal és a nadrágszíj szűkítésével lehet kilábalni, hanem a gazdaság élénkítésével.

Az NGP kiinduló gondolata, hogy a válságból nem a megszorításokkal, hanem a gazdaság élénkítésével lehet kilábalni

A Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítvánnyal közösen kidolgozott projekt keretében a fiatalok egy adott kérdőív alapján interjúztatják meg a megyében dolgozó vállalkozókat. Ezzel több fontos, maga elé kitűzött célját is teljesíti a megyei önkormányzat. Egyrészt megszólítja a gazdasági élet Békésben talán legkritikusabb célcsoportját, hiszen a más megyében továbbtanuló fiataloknál jellemző, hogy iskoláik elvégzése után nem térnek vissza, nem itthon keresnek munkát. Éppen ezért a projekt egyik sarkalatos kérdése, hogy a fiatalok észrevegyék az itteni lehetőségeket, hogy lássák, van helyük Békés megyében, van miért itt dolgozniuk. Ezzel nemcsak erősödik bennük a Békés megyei identitás, de megismerhetik az itteni vállalkozói világ struktúráját, és olyan ismeretségeket köthetnek, amelyek későbbi munkahelykeresésük idején segítségükre lehet - akárcsak az, hogy az önéletrajzukban feltüntethetik: részt vettek a nagyszabású projektben. És amellett, hogy munkájukat díjazza az önkormányzat, a mai hallgatók, azaz a közeljövő szakemberei hasznos gyakorlatot szereznek, kommunikációs képességeiket próbára tehetik és csiszolhatják, erősíthetik.

A projket célja, hogy a jövő szakemberei lássák: Békés megyében igenis vannak lehetőségek

Másrészt a direkt-marketing projekt célja a helyi vállalkozókkal való hosszú távú partnerkapcsolat kiépítése. Hiszen az interjúztatás arra irányul, hogy milyen szakképzésre, hitelre, termékre van igényük a cégeknek, és hogyan lehet számukra ezeket a termékeket kiajánlani? Új lehetőségeket ismertet a vállalkozókkal, és képet ad nekik arról, a megyei önkormányzatnak és intézményeinek milyen őket is érdeklő, munkájuk számára hasznos szolgáltatásai lehetnek, amelyek a vállalkozókat érdekelhetik és érinthetik.

A kérdőívezés jövő hétfőtől indul. Július 19-én a jelentkezett hallgatók részt is vettek Békéscsabán az első felkészítésen, pénteken pedig ennek második ütemén is túl lesznek. A négyhetes munka alatt egy adott címlista alapján látogatják meg a vállalkozókat, és aki vállalja, azzal kitöltik a kérdőívet. Farkas Zoltán, a megyei közgyűlés elnöke levélben előzőleg a megye minden részéről összesen háromezer cégvezetőt keresett meg, és kérte a projekthez partnerségüket.

Forrás: Békés Megyei Önkormányzat - G.E.

Békés Megyei Önkormányzat - MCOnet


Ezek érdekelhetnek még

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. December 27. 08:29, péntek | Belföld

Rétvári Bence: januártól átlagosan 21,2 százalékkal tovább nő a tanárok és az óvónők bére

Magyarország történetének legnagyobb tanárbéremelése zajlik: az idei 32,2 százalékos emelkedés után januártól átlagosan 21,2 százalékkal tovább nő a tanárok és az óvónők bére

2024. December 27. 08:28, péntek | Belföld

Sulyok Tamás: ha közösségeink sikeresek, akkor a nemzet is sikeres

Ha közösségeink sikeresek, akkor a nemzet is sikeres

2024. December 27. 08:27, péntek | Kék hírek

Holtan találták a szlovén Kamniki-Alpokban eltűnt magyar túrázót