Hírek
2010. Január 27. 15:00, szerda |
Helyi
Forrás: Békéscsaba Megyei Jogú Város
Kiváló pedagógusok köszöntése
Békéscsaba Megyei Jogú Város Közgyűlése 1994-ben alapította a Békéscsaba Kiváló Pedagógusa kitüntetést, melyet évente 2 olyan pedagógus kaphat meg, aki legalább 10 éve magas színvonalú oktató-nevelő tevékenységet végez a városba
1.) Adorján Lászlóné, a Szent-Györgyi Albert Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium pedagógusa.
Adorján Lászlóné középiskolai tanulmányait Szegeden, a Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola kerámia szakán végezte. Ezt követően a Juhász Gyula Tanárképző Főiskola rajz- földrajz szakán szerzett tanári diplomát 1977-ben.
A Szentgyörgyi Albert Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium integrációja előtt a békéscsabai Ruhaipari és Iparművészeti Szakképző Iskola művészeti vezetője volt. Személyéhez kötődik az iparművészeti képzés szakmai szerkezetének kialakítása, megalapozása Békéscsabán.
Tevékenységi köre rendkívül színes, szerteágazó, sokoldalú. 1999-től 2008-ig a Békés Megyei Humán Fejlesztési és Információs Központban a rajz- és vizuális kultúra, valamint a hon- és népismeret tantárgy szaktanácsadójaként tehetséggondozó alkotótáborokat szervezett és irányított. Emellett művészeti foglalkozásokat, játszóházi kézműves programokat vezetett és vezet.
A tanítás megkezdésével egyidejűleg kapcsolódott be a tehetséggondozásba. Pályája során tudásával, szeretetével, elkötelezettségével diákok százait ébresztette rá az alkotás örömére.
Egykori tanítványai örömmel és büszkén gondolnak arra, hogy egykor Kati néni keze alatt tanulhattak.
2010-ben a közgyűlés döntése értelmében Békéscsaba Kiváló Pedagógusa kitüntetést kapott:
2.). Braunné Fodor Zsuzsanna, a Savio Szent Domonkos Katolikus Általános Iskola tanára.
Braunné Fodor Zsuzsanna Tanítói pályafutását Békéscsabán kezdte a Gerlai Általános Iskolában. 1994-ben, amikor újjászerveződött a békéscsabai Katolikus Általános Iskola, felkérték az intézmény vezetésére. 1998. augusztus 1-ig vezette az iskolát. Ez idő alatt kellett az új intézménynek beilleszkedni az egyházi iskolák sorába, illetve a békéscsabai közoktatásba. Nehéz évek voltak ezek, hiszen nem volt könnyű a csökkenő gyermeklétszám mellett újjászervezni egy iskolát.
Braunné Fodor Zsuzsanna mindezt kitartó munkával, lelkiismeretesen végezte. 1998-tól alsó tagozatos tanító néniként és felső tagozatos történelemtanárként egyaránt pedagógiai munkájában mindig a tökéletességre törekszik A tanítási módszerek megújulásának lelkes híve és alkalmazója. Mindent annak rendel alá, hogy mi jó a kisgyermekeknek, mi az, ami a fejlődésüket elősegíti, képességeiket a lehető legnagyobb mértékben növeli. Emberi kapcsolatait a másokra való odafigyelés, megértés, segíteni akarás, a szeretettel való közeledés jellemzi tanártársaival és a rábízott gyermekekkel kapcsolatban is. Az alsó tagozatos munkaközösség vezetőként határozott feladatokat és célokat tűz ki. Szakmai tekintélye a munkaközösségben is érzékelhető: jó tanácsokat, új ötleteket, segítő kezet nyújt tapasztalt és esetleg még tapasztalatlan kollégáinak.
Ambiciózus, igényes szakmai munkáját, emberi, hitéletbeli példamutatását figyelembe véve mindenképpen méltó a Békéscsaba Kiváló Pedagógusa cím viselésére.
2010-ben a közgyűlés döntése értelmében Békéscsaba Kiváló Pedagógusa kitüntetést kapott:
3.) Nagy Sándorné, a Kazinczy és Trefort Utcai Óvoda óvodapedagógusa.
Nagy Sándorné óvodapedagógus 1982 óta a Kazinczy és Trefort Utcai Óvoda
székhelyén, a Kazinczy Óvodában áll alkalmazásban.
Aktívan vett részt az óvoda Helyi Nevelési Programjának kidolgozásában. Az egészséges életmód területének elvárásait, célkitűzéseit és a megvalósítás módját markánsan fogalmazta meg.
Jelentős szerepet vállalt a két óvoda integrálásából adódó nehézségek leküzdésében. Maximálisan segíti a vezetőt a munkafeladatok megosztásában, az egységes nevelői- és alkalmazotti közösség megteremtésében.
Fogékony az új iránt. Tájékozott a legfrissebb szakmai irodalmakban. Szívesen, önként és aktívan vesz részt továbbképzéseken. Az ott szerzett ismereteket sikeresen hasznosítja a gyermekekkel való kapcsolatában.
Kiváló empátiás képességgel, rugalmas alkalmazkodni tudással rendelkezik.
Kollégáival szemben nyílt, őszinte. Ezért is szeretik és szívesen fordulnak hozzá nemcsak szakmai segítségért, hanem magánjellegű problémáikkal is.
A gyermekek érdekeit és a szülők elvárásait is szem előtt tartva képes a gyermekek érdekében a kompromisszumra. A gyermek iránti szeretetét, szülők is értékelik, ezért szívesen választják gyermekeik óvó nénijének. A ,,régi" óvodások visszajárnak hozzá, sőt most már generációkon átívelve is betölti a „család óvónénije" szerepét.
Töretlen, lelkes munkája minden fiatal pedagógus előtt példaként áll.
A kitüntetéseket Vantara Gyula polgármester adta át, ünnepi köszöntőt pedig Köles István alpolgármester mondott.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. December 27. 08:29, péntek | Belföld
Rétvári Bence: januártól átlagosan 21,2 százalékkal tovább nő a tanárok és az óvónők bére
Magyarország történetének legnagyobb tanárbéremelése zajlik: az idei 32,2 százalékos emelkedés után januártól átlagosan 21,2 százalékkal tovább nő a tanárok és az óvónők bére
2024. December 27. 08:28, péntek | Belföld
Sulyok Tamás: ha közösségeink sikeresek, akkor a nemzet is sikeres
Ha közösségeink sikeresek, akkor a nemzet is sikeres