Hírek
2011. Április 01. 12:00, péntek |
Helyi
Forrás: Békés Megye Online
TÁMOP 3.1.6. záró konferencia a Hunyadiban
A megyei fenntartású, mezőkovácsházi székhelyű Hunyadi János Közoktatási Intézmény által projektgazdaként koordinált TÁMOP 3.1.6-08/2-2008-0033 „A Békés megyei egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények és partnerszervezet
A projekt fő célkitűzése az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének támogatásának érdekében. A megvalósítás során egy szakmai- és szakszolgálati rendszert hoztak létre, az inkluzív – befogadó, elfogadó – pedagógusi szemléletet és feltételrendszert fejlesztették, valamint a másság (fogyatékosság, zavar) szélesebb körű társadalmi elfogadottságát erősítették. A pedagógiai innovációk támogatásával pedagógus továbbképzéseket szerveztek:A diszlexia megelőzése, az értő olvasás előkészítése;IPR Light – integrációra érzékenyítő tréning; A matematika tanulás zavarai, diszkalkulia.
Ezen kívül saját fejlesztésű akkreditált képzéseket dolgoztak ki:Az autizmus spektrumzavarokkal élő gyermekek integrációja címmel.Ez a továbbképzés az AUT-PONT Alapítvánnyal közösen történt.
Pillanatkép a TÁMOP 3.1.6. március 30-ai záró rendezvényéről
A záró konferencia előadásain a TÁMOP 3.1.6. projekt kiemelt témáira helyezték a hangsúlyt: az együttnevelés érdekében tett erőfeszítések, más projektekhez való kapcsolódás, az EGYMI (Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény) hálózatépítése, az autizmussal élő emberek ellátása, az inklúzió lehetőségei. A projekt részét képezte egy olyan inklúziót segítő megyei kommunikációs hálózat kiépítése, amely egyrészt a sajátos nevelési igényű gyermekek regisztrálását, nyomon követését, másrészt a szolgáltatások könnyebb hozzáférését biztosítja. A koordináció során az inkluzív nevelést, oktatást vállaló, segítő intézményeknekInteraktív intézményfejlesztési napokontréningeket tartottak. Kapcsolati hálót építettek ki az egészségügyi ellátó rendszerrel, mert vannak olyan gyermekek, akik hosszabb idejű orvosi kezelést igényelnek.
A projektben újabb pedagógiai-pszichológiai értékelési módszereket adaptáltak, amelyek a gyermekek kognitív, pszichés fejlődésének a megismeréséhez, valamint az egyéni fejlesztési tervek elkészítéséhez nyújtanak segítséget. Ez a pedagógiai vizsgálati protokoll teljesítményelemzési szempontokat és a tanulási nehézségek differenciálására alkalmas eljárásokat tartalmaz. A Hunyadi konzorciumi partnere a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény, együttműködő partnerei a Békés Megyei Tudásház és Könyvtár, valamint a Harruckern János Közoktatási Intézmény volt.
A Hunyadi János Közoktatási Intézmény a TÁMOP 3.1.6. projekt keretében különböző szolgáltatásokat nyújt saját trénerei segítségével.
Forrás: Hunyadi János Közoktatási Intézmény, Mezőkovácsháza
Fotó: Szabó Ákos
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. Augusztus 18. 00:00, vasárnap | Helyi
Győzelem Bosznia-Hercegovinában, rajt Montenegróban
Győzelem Bosznia-Hercegovinában, rajt Montenegróban - ez az utóbbi napok mérlege Szász László esetében, aki a hétvégén Pljevljaban versenyez.