Hírek
2019. November 07. 17:11, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Veszélyes a hidegben nyári gumival autózni
Veszélyes a hidegben nyári gumival autózni, mert a járművek könnyebben megcsúszhatnak és a fékút is hosszabb lesz – mondta a Duna Autóház műszaki igazgatója az M1-en csütörtökön.
Simon Péter emlékeztetett, a nyári gumiabroncsnak más az összetétele és a mintázata is, mint a télinek, így a hidegben merevebbé válnak, az autó pedig könnyebben megcsúszhat és irányíthatatlanná válhat.
A veszélyeket szemléltetve azt mondta, téli, nedves útviszonyok között 50 kilométeres óránkénti sebességnél egy átlagos állapotú téli gumival 23-25 méter alatt lehet megállni, míg ugyanilyen viszonyok között a nyárival 40 méter fölé nő a fékút.
Az abroncsokat körülbelül ötévente kell cserélni, de az autósok is jól láthatják, mikor kopnak el, hiszen minden gumin van kopásjelző - tette hozzá a szakember.
Szólt arról is, hogy sokan még mindig az utolsó pillanatra hagyják a gumicserét, így azonban egy-két hét várakozásra is számíthatnak a műhelyekben.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 07:56, hétfő | Belföld
Derült, száraz, de hideg idő várható november első hetében
A reggeli köd- és párafoltok feloszlása után jellemzően napos, száraz, de hideg időre kell számítani november első hetében:
2024. November 04. 07:55, hétfő | Belföld
Orbán Viktor: nagy változás előtt áll a nyugati világ
Nagy változás előtt áll a nyugati világ: van egy új közép, van egy új többség, az emberek nagy többsége békepárti, migrációellenes és genderellenes.
2024. November 03. 08:31, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor: a következő évben intenzív növekedés lesz
Az ipari termeléssel nincsen semmi baj Magyarországon, kereskedelmi problémák vannak, ezért van szükség a gazdasági semlegesség politikájára
2024. November 01. 07:49, péntek | Belföld
Nagy Márton: külső tényezők húzzák vissza a magyar gazdaságot
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől függő szektorok teljesítménye pozitív, a magyar gazdaságot külső tényezők, elsősorban a német járműipar visszaesése miatt érik sokkok