Hírek
2011. Augusztus 29. 07:45, hétfő |
Sport
Forrás: Nemzeti Sport Online
Vettel Belgiumban is nyert, már 92 pont az előnye
Sebastian Vettel megszerezte idei hetedik győzelmét, a Red Bull német világbajnoka csapattársa, Mark Webber előtt célba érve 92 pontra növelte előnyét a vb-pontversenyben.
Pedig a futam előtt még úgy tűnt, a Red Bull bajba kerülhet, mert az időmérőn elkopott gumijain kellett rajtolnia, és attól félt a csapat, hogy emiatt nagy hátrányba kerülnek pilótái. Végül nem volt túl nagy az a hátrány. A dobogóra még a Magyar Nagydíjat megnyerő Jenson Button állhatott fel, miután a hajrában megelőzte a sokáig a győzelemre is esélyes Fernando Alonsót. Michael Schumacher idei második legjobb eredményével 5. lett, míg Lewis Hamilton Kobajasi Kamuival történt ütközése után kiesett.
Bár a verseny előtt azt hihették a riválisok, hogy a Belga Nagydíjon esélyt kapnak rá, hogy felkapaszkodjanak Sebastian Vettelre a világbajnokságban, végül a Red Bull tökéletesen jött ki a számára hátrányos döntésből, amely szerint nem cserélhette le kopott gumijait a rajt előtt az autón. Bár a rajtnál Vettel Nico Rosberg mögé került, és nagyot kellett küzdenie Fernando Alonsóval is, a gumijai nem koptak el annyira, mint előzetesen félt tőle az osztrák gárda.
Még Mark Webber rossz rajtja is belefért, a harmadikról a nyolcadik helyre visszaeső ausztrál fokozatosan visszakapaszkodott, és a hajrában a közepesen kemény gumikkal küszködő Alonsót megelőzve megszerezte a második helyet. Ezzel megőrizte 2. helyét a vb-pontversenyben, igaz, hátránya 92 pontra nőtt.
Alonso, aki a futam előtt a Ferrarival együtt még dörzsölhette a tenyerét a Red Bull gumikopása miatt, végül a legrosszabbul járt a gumikkal: a közepesen kemény abroncsokon a hajrában két pozíciót is veszített, és a második helyről visszacsúszott a negyedikre. Csapattársa, Felipe Massa defekt miatt csak a 8. lett.
A nap egyik hőse Michael Schumacher volt, a 24. helyről rajtoló német a hajrában Nico Rosberget megelőzve a 5. helyen ért célba, ennél előrébb (a 4. helyen) csak Kanadában végzett az idén.
A szombaton megbüntetett Pastor Maldonado megszerezte idei első pontjait, míg Lewis Hamilton Kobajasi Kamuival történt ütközése miatt kicsúszott a versenyből. A sportfelügyelők szerint a Les Combes-kanyarkombináció előtt történt karambolban egyik pilóta sem hibáztatható. Valóban, Hamilton az utolsó pillanatig kivárt, mielőtt bekanyarodott volna, és bár egyenesen ment, a külső íven kiszorította a mellette lévő japánt, aki már elkezdte volna a kanyart.
Hamilton a nullázásával visszaesett a vb-pontverseny 5. helyére, Button mögé.
ELŐZMÉNYEK
A szabályok szerint az időmérő első tíz helyezettjének ugyanazokon a gumikon kell elkezdeniük a versenyt, amellyel a legjobb körüket teljesítették a harmadik szakaszban (persze csak akkor, ha mindkét alkalommal száraz a pálya). A Belga GP időmérőjén a 3. szakaszba jutók öt-hat kört tettek meg ugyanazokon a lágy gumikon, ami miatt bajba kerülhetnek a verseny elején.
A Red Bull mindezzel tisztában volt, ezért kérte az FIA-t, a különös körülményekre való tekintettel engedélyezze a kerekek kicserélését, ám az autós szövetség nemet mondott.
Ám nem csak a vb-címvédő istálló van nehéz helyzetben, Lewis Hamilton és Jaime Alguersuari hasonló problémával küszködik, ráadásul Hamilton McLaren-Mercedese megsérült a Pastor Maldonadóval történt ütközés során. A venezuelait karambol szándékos okozásáért öt rajthellyel hátrébb sorolták, így a 16. helyett a 21. helyről indul.
A McLaren elismerte, hogy a kevés száraz pályás gyakorlás miatt Hamilton problémája Buttonnál is előfordulhat. A Pirelli szerint a Red Bull, a McLaren és a Toro Rosso rossz dőlésszögben állította be az első kerekeit, ez okozza a gumik hólyagosodását.
Button közepesen kemény abroncsokon állt fel a rajtrácsra, hátha ezek a gumik jobban bírják.
A FUTAM
Bár Vettel jól rajtolt, az Eau Rouge után a kiválóan induló Rosberg átvette tőle az első helyet. Webber nagyon elrontotta a rajtját, a harmadik helyért Massa és Hamilton csatázott, a brazil otthagyta az angolt.
Alguersuari és Senna ütközött (a Renault-pilóta nekilökte a Toro Rossó-st Alonso Ferrarijának), a spanyol kiesett, míg a brazil egy szervizelés után folytatni tudta. Az utolsó helyről induló Schumacher tíz pozíciót nyert az első körben, feljött a 14. helyre.
Alonso a 2. körben megelőzte Hamiltont, Vettel a harmadikban visszavette a vezetést Rosbergtől.
A 3. kör végén a kerékcserére igyekvő Webber és a sérült első légterelőjét kicseréltető Button a boxba hajtott.
Rosberg hátvédet játszott Vettelnek, a Mercedes-pilótát nem tudta megelőzni Massa, akit kisebb csetepaté után Alonso és Hamilton is megelőzött az 5. körben. Vettel erre reagálva be is ment a boxba új lágy gumikért. A Red Bullt sokkal inkább visszavetette a gumik kopása, mint a McLarent vagy a Ferrarit.
Alonso a 7. körben az Eau Rouge utáni egyenesben megelőzte Rosberget, a DRS nagy előnyt biztosított neki. A németet már Hamilton támadta.
Vettel a friss lágy gumikon csak 4 tizeddel volt gyorsabb Alonsónál. Hamilton a DRS-zónában megelőzte Rosberget.
Alonso a 8. kör végén a boxba állt kerékcserére, Hamilton állt az élre. A ferraris a boxból kijövet Webber elé, a 8. helyre jött vissza, kis híján összeütköztek az Eau Rouge-ban, de az ausztrál elment mellette. Alonso hatalmasat mentett.
A 9. kör végén Hamilton már csak 3.7 másodperccel állt a 3. helyre feljövő Vette előtt, Massa is kereket cserélt. Alonso a DRS-zónában visszaelőzte Webbert, mindketten Sutil elé kerültek.
Vettel a 9. körben ismét utolérte Rosberget, könnyedén meg is előzte, és Hamilton boxkiállása után az élre állt. Ám a rádión a bal első kerekének gyors kopására panaszkodott.
Alonso Petrov és Kobajasi megelőzése, valamint Rosberg boxkiállása után feljött a 2. helyre, 6.4 másodpercre volt Vetteltől. Hamilton a friss lágy gumijain könnyedén előzgette a kopott gumikon száguldó riválisait, a 12. körben 15 másodperces hátránnyal az 5. helyen állt.
A 13. körben Kobajasi Hamiltont támadta, a Les Combes előtt a két autó összeért, Hamilton a szalagkorlátnak csapódott, és kiesett. Az angol roncsa miatt beküldték a biztonsági autót. A McLaren nagy erővel csapódott a falnak, amikor megállt az autója, pár pillanatig meg sem mozdult.
A biztonsági időszakot kihasználva többen is a boxba hajtottak, köztük Vettel, aki Alonso és Webber mögé, a 3. helyre jött vissza. Mögöttük Massa, Rosberg, Sutil, Pérez, Petrov, Schumacher, Barrichello, Button sorrend alakult ki.
A 17. kör elején újraindult a verseny. Alonso könnyedén megtartotta első helyét, Vettel Webbert támadta, megelőzte, majd a DRS-zónában felzárkózott Alonsóra. Rosberg megelőzte Massát.
A 18. körben Vettel meg tudta előzni Alonsót, és két másodperccel gyorsabb kört futott, mint a spanyol. A következő körben egy másodpercet vert a Ferrarira.
Button Schumachert támadta a 7. helyért, de a DRS segítségével sem tudta megelőzni az egyenesben villámgyors Mercedest. A kör végén azonban sikerült elmennie a német mellett, és Sutilt támadta. A 23. körben a DRS-zónában megelőzte a Force India pilótáját.
A sportfelügyelők jelezték, versenybalesetnek minősítik Kobajasi és Hamilton ütközését, egyiküket sem büntetik meg.
Button a célegyenesre fordító kanyarban körbeautózta Massát, és a 24. kört már az 5. helyen zárta. Vettel ismét az első kereke hólyagosodására panaszkodott, de még mindig gyorsabb volt Alonsónál.
Button a 26. körben megelőzte Rosberget, 16 másodperccel állt Vettel mögött, Webberhez képest 9 másodpercre volt. Az angol még használhatta a lágy gumikat a végén, míg Alonsónak és Vettelnek a közepesen keményre kellett váltania. Webber közepesen keményen ment.
Alonso a 29. kör végén kijött a közepesen kemény gumikért, Button és Rosberg között folytatta. Button egy-másfél másodpercet hozott körönként Webberen, a 29. kör végén 5 másodperc volt a hátránya.
A 30. körben Vettel (és a Rosberg, Massa, Petrov trió) is a boxban járt, Button mögött folytatta.
Webber a 31. körben kapott új közepesen kemény gumikat, Vettel megelőzte Buttont, aki a 32. körben ment a boxba új készlet lágy abroncsért.
Tizenegy körrel a vége előtt Vettelnek Alonsóval szemben 6.5, Webberhez képest 10.7, Buttonnal szemben 17.4 másodperc előnye volt. Rosberg volt az ötödik, a Sutilt megelőző Schumacher a 6. Massa, akinek egy defekt miatt kétszer kellett a boxba állnia, Kobajasi megelőzése után a 11. helyen haladt, de közvetlen közelről üldözte Di Restát.
Webber utolérte Alonsót, és a 36. körben már a DRS-t is használhatta – de előzni még nem tudott. A 37. körben viszont ez már gond nélkül sikerült neki.
Az 5. helyért a két Mercedes között alakult ki csata, a Schumacher által utolért Rosbergnek azt üzenték a rádión, hogy szabad a harc. Button is gyorsan közelített Alonsóra, öt körrel a vége előtt 3 másodpercre volt tőle.
A 41. körben Button már Alonso közvetlen közelében volt, a 42. kör elején a DRS-zónában meg is előzte a spanyolt. Schumacher ugyanitt elment Rosberg mellett.
Vettelre senki sem jelentett veszélyt a végén, a világbajnoki éllovas a verseny előtti hercehurca ellenére magabiztos győzelmet aratott csapattársa, Webber előtt.
Button állhatott még fel a dobogóra, s jutott pont Alonsónak, Schumachernek, Rosbergnek, Sutilnak, Massának, Petrovnak és Maldonadónak is.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 18. 07:52, hétfő | Sport
Holland-magyar - Holland legendák kritizálták a gólját ünneplő Weghorstot
2024. November 17. 09:10, vasárnap | Sport
TCR World Tour - Michelisz megvédte bajnoki címét
Michelisz Norbert ötödik lett a makaói szezonzárón, ezzel megvédte bajnoki címét a túraautós TCR World Tour sorozatban.
2024. November 17. 09:08, vasárnap | Sport
Holland-magyar - Rossi: a játékosok döntöttek a folytatásról
Marco Rossi szövetségi kapitány nem akart Szalai Ádám pályaedző súlyos rosszulléte által okozott drámai körülményekben kifogást keresni a magyar labdarúgó-válogatott Hollandiától elszenvedett négygólos vereségét követően.
2024. November 16. 08:13, szombat | Sport
Holland-magyar - Rossi: egy pillanatra sem adhatjuk fel a játékunkat
Marco Rossi szövetségi kapitány szerint a magyar labdarúgó-válogatott egy pillanatra sem adhatja fel a saját, stabilitásra épülő játékát Hollandia vendégeként a szombati mérkőzésen a Nemzetek Ligájában.